Ticketshop

Alle vragen over het instellen van je ticketshop kan je hier vinden.

Wat is het verschil tussen een online verkoop ticket, een deurverkoop ticket en een gastenticket?

Bij TicketSoft bieden we verschillende tickettypen aan om tegemoet te komen aan de diverse behoeften van organisatoren en bezoekers. Hier leggen we de belangrijkste verschillen tussen deze drie tickettypen uit:

Online verkoop ticket Dit zijn de tickets die bezoekers voorafgaand aan het evenement online kunnen kopen. De bezoekers krijgen na aankoop direct hun e-ticket met QR-code toegestuurd, waardoor ze verzekerd zijn van toegang.

Deurverkoop ticket Dit type ticket is bedoeld voor bezoekers die op het laatste moment besluiten het evenement bij te wonen en hun ticket aan de deur kopen. Bij de mobiele scanner en de handscanner heb je de optie om een QR-code te tonen. Deze QR-code kan een bezoeker scannen, en vervolgens kan de bezoeker tegen een deurverkoop-tarief één of meerdere tickets aanschaffen.In tegenstelling tot een online verkoop ticket, krijgt de bezoeker hier direct een QR-code te zien na betaling als toegangsbewijs, en niet per e-mail. Dit systeem zorgt ervoor dat kaartverkoop op de dag zelf soepel verloopt, zonder lange wachttijden.

Gastenticket Gastentickets zijn speciale tickets, vaak voor VIP's of speciale genodigden. Ze kunnen bijvoorbeeld gratis zijn of extra privileges bieden. Met dit tickettype zorg je ervoor dat speciale gasten zich echt speciaal voelen. Een groot voordeel is dat er geen service- of transactiekosten in rekening brengt voor gastentickets.

Je kan een gastenticket ook gebruiken om bij grotere organisaties de crew een eigen ticket te geven.

Bekijk het volledige antwoord

Hoe stel ik in wanneer een ticket in de verkoop gaat?

Soms is het nodig om in te stellen wanneer een ticket in de verkoop, of juist uit de verkoop gaat. Denk aan een evenement waarbij je in de communicatie vermeld dat een ticket vanaf een bepaald moment aan te schaffen is, of juist een early bird ticket die vanaf een bepaald moment niet meer te koop is.

Early Bird instellen via de wizard Onze wizard geeft je de optie om een Early Bird ticket toe te voegen, zonder dat je daarvoor de geavanceerde instellingen hoeft in te stellen. Je kiest zelf de periode waarin een Early Bird ticket geldig is, en het systeem bepaald vervolgens de correcte start- en einddata.

Toevoegen van een ticket Wil je handmatig instellen wanneer de verkoop start of eindigt? Dat kan natuurlijk ook. Om een ticket toe te voegen, klik je links in het menu op "Evenementen". Vervolgens klik je het evenement aan waar je een ticket aan wilt toevoegen. Klik vervolgens op "Tickets" onder het kopje "Beheren", en daarna op "Ticket toevoegen". Bij het toevoegen van een ticket kan je bij een online verkoop ticket op "Geavanceerde opties" klikken. Vervolgens kan je aangeven op welke datum en tijdstip het ticket gekocht kan worden.

Wijzigen van een ticket Het wijzigen van een ticket gaat vrijwel hetzelfde als het toevoegen van een ticket. Klik links in het menu op "Evenementen" en klik vervolgens het evenement aan waar je een ticket wilt wijzigen. Klik vervolgens op "Tickets" onder het kopje "Beheren", en daarna op het wijzigen-icoon naast het ticket dat je aan wilt passen. Klik daarna op "Geavanceerde opties" om de start- en einddata in te stellen.

Bekijk het volledige antwoord

In welke volgorde worden mijn tickets weergegeven?

De volgorde van de tickets in je ticketshop is cruciaal. De volgorde bepaald waar het oog van de bezoeker op valt, en maakt het makkelijk voor de bezoeker om een ticket te kopen wat hij/zij zoekt. Je hebt er daarom niks aan wanneer je uitverkochte tickets bovenaan staan, omdat je daardoor kopers mis kan lopen. Je kan in onze ticketservice de volgorde eenvoudig aanpassen.

De volgorde aanpassen Standaard bepaald het systeem de volgorde van je tickets automatisch, aan de hand van de kenmerken van een ticket. Soms wil je echter een andere volgorde dan de standaard volgorde. Je kan de volgorde van de automatische stand afhalen en op handmatig zetten. Vervolgens kan je de tickets verslepen in de gewenste volgorde.

Dit kan je als volgt doen:

  1. Klik links in het menu op "Evenementen"
  2. Kies het evenement waarvan je de ticket-volgorde wilt aanpassen
  3. Klik op "Tickets" (onder "Beheren")
  4. Wijzig "Automatisch" naar "Handmatig": Ticket volgorde instelling
  5. Versleep de tickets naar de gewenste positie Ticket volgorde wijzigen

Automatische volgorde Wanneer je de volgorde op automatisch laat staan, dan bepaalt het systeem aan de hand van de onderstaande kenmerken de volgorde:

  1. Allereerst worden uitverkochte tickets naar beneden geplaatst
  2. Vervolgens worden tickets waarvan de verkoop nog niet begonnen is of geëindigd is naar beneden geplaatst
  3. Als laatste worden de tickets op volgorde van prijs weergegeven (laagste prijs bovenaan)

Handmatige volgorde Wanneer je de volgorde op handmatig zet, moet je er rekening mee houden dat het systeem uitverkochte tickets, of tickets waarvan de verkoop nog niet begonnen of beëindigd is, niet automatisch naar onderen in de lijst plaatst. Elk evenement is uniek, en daardoor is het niet mogelijk om een generiek advies te geven over wat de beste volgorde is. Neem gerust contact met ons op indien je voor je evenement geadviseerd wilt worden over de beste volgorde van de ticketweergave in je ticketshop.

Bekijk het volledige antwoord

Hoe wijzig ik de achtergrond van mijn ticketshop?

Het is belangrijk om je eigen merk en branding uit te kunnen stralen richting je bezoekers. Hiermee versterk je je merk en kan je de beleving van de bezoeker verbeteren.

Het is mogelijk om een eigen logo, achtergrond, eigen ticketiconen en een design kleur in te stellen. Dit kan je als volgt doen:

  1. Klik links in het menu op "Evenementen"
  2. Kies het evenement waarvan je de branding aan wilt passen
  3. Klik op "Branding" (onder "Beheren")

Voor het instellen van de achtergrond afbeelding, klap je het menu "Weergave op evenementpagina" uit. Je kan hier een achtergrond instellen en uploaden. Je kan daarnaast ook kiezen uit het lichte of donkere thema van je ticketshop.

Voor het instellen van ticket-iconen klap je het menu "Tickets" uit. Hier kan je per ticket een afbeelding instellen voor de weergave in je ticketshop.

Bekijk het volledige antwoord

Hoe wijzig ik de taal van mijn ticketshop?

De TicketSoft Ticketshop is altijd beschikbaar in het Nederlands en het Engels. We bepalen automatisch aan de hand van de ingestelde browsertaal de taal die gebruikt moet worden. Heeft een bezoeker de browsertaal op Nederlands ingesteld, dan tonen we de Nederlandstalige ticketshop. In alle andere gevallen tonen we de Engelstalige ticketshop.

Een bezoeker kan de taal van de ticketshop eenvoudig wijzigen. Onderaan elke ticketshop staat de mogelijkheid om de taal aan te passen: Taal wijzigen ticketshop

Bekijk het volledige antwoord

Hoe laat ik mijn bezoekers NAW en/of bedrijfsgegevens invullen?

Het is mogelijk om je bezoekers NAW en/of bedrijfsgegevens in te laten vullen. Je kan dit per evenement instellen.

Ga hiervoor naar "Evenementen" en klik vervolgens op het evenement waar je dit in wilt stellen. Ga onder "Beheren" naar de knop "Instellingen". Hier kan je twee vinkjes aanzetten:

  • Bezoeker kan bedrijfsgegevens invullen
  • Bezoeker kan NAW-gegevens invullen

Kies je ervoor dat een bezoeker bedrijfsgegevens in kan vullen? Dan worden de volgende optionele velden toegevoegd aan je ticketshop:

  • Bedrijfsnaam
  • BTW-nummer

Wanneer een bezoeker NAW-gegevens in kan vullen, dan worden de volgende optionele velden toegevoegd aan je ticketshop:

  • Straat
  • Huisnummer
  • Postcode

Een plaats en land kan een bezoeker standaard al invullen.

Bekijk het volledige antwoord

Hoe beveilig ik mijn evenement of ticket met een toegangscode?

Soms wil je dat je evenement niet (direct) publiekelijk beschikbaar is. Denk bijvoorbeeld aan een pre-sale voor specifieke bezoekers, of de mogelijkheid om een ticket voor leden enkel beschikbaar te maken met een toegangscode.

Je kan daarom je evenement en/of je ticket(s) beveiligen met een toegangscode. Bezoekers moeten dan eerst een toegangscode invullen voordat ze toegang hebben tot je evenement en/of ticket(s). Dit kan je als volgt doen:

  • Evenement: Ga naar "Instellingen" bij je evenement en vink "Het invullen van een toegangscode is verplicht om dit evenement te kunnen bekijken" aan. Vul vervolgens je toegangscode in en sla je evenement op.
  • Ticket: Ga naar "Ticket types" en klik op het wijzigen-icoontje bij het ticket dat je met een toegangscode wenst te beveilgen. Klik op "Geavanceerde opties". Vink "Het invullen van een toegangscode is verplicht om dit ticket te kunnen bestellen" aan en vul de toegangscode in. Sla het ticket type op.
Bekijk het volledige antwoord

Missen we iets?

We breiden onze kennisbank uit aan de hand van vragen die aan ons gesteld worden. Heb je een vraag? Laat het ons dan weten, dan kunnen we onze kennisbank weer uitbreiden, en daar help je andere organisatoren en bezoekers mee!

Stel ons je vraag (of bel ons op 085-0499441)