Hoe geef ik een medewerker rechten voor een evenement?

Hoe geef ik een medewerker rechten voor een evenement?

Wil je een medewerker rechten geven tot één of meerdere evenementen? Dat is mogelijk. Medewerker hebben standaard geen toegang tot enige functionaliteit in het administratiepaneel. Een medewerker kan enkel toegang krijgen tot een evenement, wanneer een administrator dat instelt. Heb je nog geen medewerker toegevoegd aan je organisatie? Volg dan deze uitleg: Hoe voeg ik een teamlid toe aan mijn organisatie?

Je kan een medewerker als volgt rechten geven:

  1. Klik op "Evenementen" in het menu
  2. Klik vervolgens het evenement aan waarvoor je een medewerker rechten wilt geven
  3. Druk op "Permissies" onder "Beheren"
  4. Druk op "Medewerker toewijzen"
  5. Kies de medewerker uit de lijst en selecteer de rechten
  6. Druk op "Evenement opslaan" om de rechten toe te kennen
  7. De medewerker heeft nu toegang tot het evenement

We onderscheiden 3 soorten rechten voor medewerkers. Dit zijn de volgende rechten:

  1. Volledige toegang: De medewerker kan in dit geval het evenement beheren. De medewerker kan de instellingen aanpassen, tickets toevoegen, en alle andere acties die een administrator ook kan, zolang dat binnen het evenement blijft. Een medewerker heeft dus geen toegang tot bestellingen (omdat bestellingen organisatie-breed zijn). De medewerker kan het evenement ook bekijken en tickets scannen.
  2. Alleen lezen: De medewerker heeft leesrechten op het evenement, maar kan geen aanpassingen maken. De medewerker kan ook tickets scannen.
  3. Alleen scannen: De medewerker kan het evenement niet bekijken en heeft dus geen inzage in het evenement, maar de medewerker kan bij "Tickets scannen" wel tickets scannen. Deze instelling is ideaal voor medewerkers die je helpen met scannen, maar verder geen inzage hoeven te hebben in de statistieken van het evenement.