Stap 3: Tickets verkopen

Stap 3: Tickets verkopen

Leuk dat je tickets wil gaan verkopen voor je evenement! Daar helpen we je graag bij. Door onze onboarding te doorlopen heb je je TicketSoft account direct helemaal ingesteld. Onderaan elk artikel kan je een link vinden naar het volgende artikel. Heb je vragen? Dan kan je ons altijd mailen of bellen, bekijk daarvoor onze contactpagina.

De onboarding bestaat uit 5 stappen:

Tickets verkopen

Dan volgt nu het belangrijkste van je evenement: Het verkopen van de tickets. Laten we kijken op welke manieren je je Ticketshop naar het publiek kan presenteren.

Klik allereerst op "Integratie" in het menu. Hier kan je de belangrijkste informatie vinden: Een snippet om op je website te plaatsen, en een link naar je Ticketshop.

Tickets verkopen via je eigen website / WordPress

De meeste organisatoren hebben een website waarop zij tickets willen verkopen. Is dit voor jou ook het geval? Dan kan je door de HTML-snippet van onze widget te kopiëren je website eenvoudig omtoveren in een Ticketshop. Heb je een websitebouwer die je website voor je gemaakt heeft? Stuur de snippet dan door naar je websitebouwer, zodat hij/zij deze op je website kan plaatsen.

Een groot deel van het internet bestaat uit websites die gemaakt zijn met WordPress. In WordPress is het heel eenvoudig om je ticketshop weer te geven. Maak een nieuwe pagina aan en noem deze bijvoorbeeld "Tickets". Afhankelijk van welke plugins je gebruikt en op welke versie van WordPress zit, is het vervolgens mogelijk om, in het veld waar je normaal de tekst van de pagina plaatst, te kiezen voor "Wijzig als HTML" ("Edit as HTML"), of te wijzigen van "Visueel" (Visual) naar "Tekst" (Text). Hier kan je vervolgens de snippet in plakken. Publiceer vervolgens je pagina, en je hebt je website omgevormd in een Ticketshop!

Tickets verkopen op Social Media

Een andere veel voorkomende manier om je evenement te promoten, is via Social Media. Hiervoor kan je eenvoudig de link naar je Ticketshop kopiëren en vervolgens delen. Je kan deze link ook delen bij het aanmaken van een evenement op bijvoorbeeld Facebook. Bezoekers komen rechtstreeks op je Ticketshop uit. We adviseren je niet om de Ticketshop-widget uit de optie hierboven op je eigen website te plaatsen en vervolgens een link te delen op Social Media naar je eigen website met daarin de Ticketshop. De reden hierachter is dat Facebook, Instagram en Twitter/X een eigen vorm van een browser hebben, die het niet ondersteunen om vanuit een iFrame een nieuw tabblad te openen. Hierdoor kan de Ticketshop niet in een nieuw tabblad geopend worden en kunnen er geen tickets gekocht worden. We tonen een melding bij de bezoekers die op die manier de ticketshop bekijken, zodat deze bezoekers gebruik kunnen maken van de browser buiten het social media platform om.

Tickets verkopen via een Flyer

Tickets verkopen via een flyer is natuurlijk ook mogelijk. Er zijn twee opties:

  1. Of je deelt een link naar je eigen website op de flyer, die makkelijk herkenbaar en te onthouden is voor mensen die de flyer ontvangen of lezen. We raden je af om een link naar je Ticketshop te plaatsen via de link die je op Social Media kan plaatsen. Die link is namelijk niet eenvoudig te onthouden. Heb je geen eigen website, kijk dan naar de tweede optie hieronder.
  2. Of je maakt een QR-code met daarin de link naar je website of je Ticketshop. Mensen kunnen de QR-code van de flyer met hun telefoon scannen, waarna de browser opent met daarin de Ticketshop.

Wij adviseren, ook als je een link plaatst naar je eigen website, altijd een QR-code op te nemen op de flyer. Op die manier verlaag je de drempel voor mensen om een ticket in je Ticketshop te kopen.

Nu je je evenement gedeeld hebt met je doelgroep, is het tijd voor de volgende stap: Je bedrijfs- en uitbetalingsgegevens instellen.