Leuk dat je tickets wil gaan verkopen voor je evenement! Daar helpen we je graag bij. Door onze onboarding te doorlopen heb je je TicketSoft account direct helemaal ingesteld. Onderaan elk artikel kan je een link vinden naar het volgende artikel. Heb je vragen? Dan kan je ons altijd mailen of bellen, bekijk daarvoor onze contactpagina.
De volledige onboarding bestaat uit 5 stappen:
Ga naar de aanmeldpagina en vul je naam, e-mailadres en wachtwoord in. Gebruik een sterk wachtwoord en zorg dat je toegang hebt tot het ingevoerde e-mailadres.
Na aanmelding ontvang je een e-mail met een verificatiecode. Vul deze code in om je account te activeren.
|Krijg je geen e-mail? Controleer je spam/reclamefolder of vraag een nieuwe code aan via de knop
Selecteer waar je organisatie gevestigd is: Nederland of België. We halen bedrijfsgegevens automatisch op via KvK (NL) of KBO (BE) om het invullen te versnellen. Voor Belgische organisaties wordt de btw automatisch verlegd.
| Organisator buiten NL/BE? Aanmelden gaat via e-mail. Volg de uitleg in: Kan ik mij aanmelden met een buitenlands bedrijf?
| Lees hier waarom een registratie verplicht is: Heb ik een KvK-/KBO-registratie nodig om tickets te mogen verkopen?
Zoek op bedrijfsnaam of ondernemingsnummer en kies je organisatie uit de resultaten. We vullen je gegevens dan automatisch in.
| Ben je een Nederlandse organisator en is je bedrijfsadres afgeschermd in de Kamer van Koophandel? Dan zal je gevraagd worden om je bedrijfsgegevens in te vullen.
Na deze stappen staat je account en wordt je eerste evenement alvast aangemaakt. Betalingen lopen automatisch via onze betalingsprovider zodra je bedrijfs- en uitbetalingsgegevens zijn geverifieerd. Ga nu verder met:
Stap 2: Een evenement toevoegen.
Zonder KvK/KBO verkopen → voor NL is KvK vereist, voor BE KBO. Zie: Heb ik een KvK-/KBO-registratie nodig om tickets te mogen verkopen?
Uitbetalingen → standaard wekelijks op maandag. Meer info: Wanneer ontvang ik een uitbetaling?