Account

Alle vragen die gerelateerd zijn aan je TicketSoft Organisatoren-account kan je hier vinden.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Je wachtwoord wijzigen kan op twee manieren: Via je TicketSoft Account als je ingelogd bent, of door je wachtwoord te resetten, als je niet ingelogd bent.

Wachtwoord wijzigen in het account Wanneer je ingelogd bent, kan je rechtsboven op je profielfoto (of voorletter) klikken. Kies vervolgens voor "Mijn profiel". Hier kan je een nieuw wachtwoord instellen.

Wachtwoord vergeten? Wanneer je je wachtwoord vergeten bent, kan je je wachtwoord resetten. Klik hiervoor op "Wachtwoord vergeten?" op de inlogpagina, of ga naar https://ticketsoft.nl/reset-password (voor organisatoren). Vul je e-mailadres in, klik op de link in de e-mail die je ontvangt en stel een nieuw wachtwoord in. Vervolgens kan je inloggen met je nieuwe wachtwoord.

Bekijk het volledige antwoord

Heb ik een KvK-registratie nodig om tickets te mogen verkopen?

Je hebt een KvK-registratie nodig om gebruik te mogen maken van TicketSoft en gevestigd bent in Nederland. Hiervoor volgen wij het acceptatieproces van onze betaalprovider Mollie. Namens Mollie voeren wij het acceptatieproces voor onze klanten uit.

Alle Nederlandse klanten van TicketSoft hebben daarom een KvK-registratie en zakelijk IBAN-nummer nodig. TicketSoft mag geen uitbetalingen verrichten op een persoonlijk IBAN-nummer.

Als je een eenmanszaak buiten Nederland hebt, mag je een privérekening gebruiken om uitbetalingen op te ontvangen.

Bekijk het volledige antwoord

Welke evenementen accepteert TicketSoft niet?

Wij accepteren geen producten en diensten die een onacceptabel risico (kunnen) vormen voor de reputatie van TicketSoft. Wij accepteren de volgende evenementen niet:

  • Evenementen die aanzetten tot terrorisme of politiek geweld
  • Evenementen waarbij de organisator wet- en regelgeving ontwijkt
  • Evenementen voor illegaal gokken
  • Evenementen voor kansspelen waarvoor de organisator niet de juiste vergunning heeft
  • Seksevenementen
Bekijk het volledige antwoord

Kan ik mij bij TicketSoft aanmelden met een buitenlands bedrijf?

Bedrijven die gevestigd zijn binnen de Europese Economische Ruimte (EER) kunnen gebruikmaken van TicketSoft. Daarnaast kunnen bedrijven uit Zwitserland en het Verenigd Koninklijk zich aanmelden voor onze dienstverlening.

Het is voor landen buiten deze lijst helaas niet mogelijk om je aan te melden. Daarnaast heb je een IBAN-nummer nodig om van TicketSoft gebruik te kunnen maken.

De volledige lijst met landen die zich bij TicketSoft mogen aanmelden, zijn:

  • België
  • Bulgarije
  • Cyprus
  • Denemarken
  • Duitsland
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Griekenland
  • Hongarije
  • Ierland
  • IJsland
  • Italië
  • Kroatië
  • Letland
  • Liechtenstein
  • Litouwen
  • Luxemburg
  • Malta
  • Nederland
  • Noorwegen
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Portugal
  • Roemenië
  • Slovenië
  • Slowakije
  • Spanje
  • Tsjechië
  • Verenigd Koninkrijk
  • Zweden
  • Zwitserland
Bekijk het volledige antwoord

Hoe schakel ik tweestapsverificatie in?

We vinden het belangrijk dat je je account goed kunt beveiligen. Je kan daarom op TicketSoft tweestapsverificatie inschakelen. Met tweestapsverificatie genereer je een code op een apparaat die je nodig hebt om in twee stappen in te loggen.

Om tweestapsverificatie in te schakelen, ga je naar: https://ticketsoft.nl/admin/account/security (of klik rechtsboven op je avatar en klik op "Beveiliging").

Op deze pagina zie je een QR-code staan. We adviseren je om 1Password of Google Authenticator te gebruiken.

Google Authenticator Open de Google Authenticator app en voeg een login toe. Scan vervolgens de QR-code op het scherm en vul ter verificatie de code in die de Google Authenticator teruggeeft. Klik op tweestapsverificatie inschakelen om de tweestapsverificatie in te schakelen.

1Password Wanneer je de browser-extensie van 1Password geïnstalleerd hebt, dan heb je als het goed is je TicketSoft e-mailadres en wachtwoord al opgeslagen. Klik op het 1Password-icoon van de extensie in de extensie-balk. Kies de inloggegevens die je ingesteld hebt. Druk op de 3 puntjes. Klik op Scan QR Code. De tweestapsverificatie is nu aan je login gekoppeld. Kopieer en plak de 6-cijferige code in het veld op de website en klik op Tweestapsverificatie inschakelen.

Tweestapsverificatie uitschakelen

Om tweestapsverificatie uit te schakelen, heb je de tweestapsverificatiecode nodig. Klik op de rode "Tweestapsverificatie uitschakelen" knop en voer de 6-cijferige code in. Je tweestapsverificatie is nu uitgeschakeld.

Heb je per ongeluk het tweestapsverificatiecode-apparaat gewist en kan je daardoor niet meer inloggen op je account? Neem dan contact met ons op.

Bekijk het volledige antwoord

Missen we iets?

We breiden onze kennisbank uit aan de hand van vragen die aan ons gesteld worden. Heb je een vraag? Laat het ons dan weten, dan kunnen we onze kennisbank weer uitbreiden, en daar help je andere organisatoren en bezoekers mee!

Stel ons je vraag (of bel ons op 085-0499441)