Er zijn twee manieren waarop je kan zien of een e-mail met de event tickets bij de bezoeker van je evenement afgeleverd en/of geopend is.
Door de bestelling te bekijken
Klik in het menu op “Bestellingen”. Kies vervolgens de bestelling waarvan je de e-mail status wilt bekijken. Scroll naar onderen, waar je de aangemaakte e-mails kan bekijken.
In de rechterkolom zie je nu de status(sen) van de e-mail. Dat kunnen één of meer van de volgende statussen zijn:
Goed om te weten: Door met je muis over de status te bewegen of op een mobiel de status ingedrukt te houden, kan je de datum en tijd zien waarop de actie plaatsgevonden heeft.
Door naar het overzicht van alle e-mails te gaan
Klik in het menu op “E-mails”, onder “Instellingen”. Je ziet nu de e-mails die in de afgelopen 30 dagen verzonden zijn.
Bovenaan zie je de statistieken over de afgelopen 30 dagen. Je ziet hier de volgende aantallen en percentages:
Deze statistieken geven je inzicht in acties die bezoekers uitvoeren na het bestellen van tickets. Geen zorgen wanneer een e-mail niet geopend is: De bezoeker kan de tickets na het bestellen ook direct downloaden via de webpagina. Een niet-geopende e-mail betekent dus niet per definitie dat de bezoeker geen tickets heeft.
Het is wel belangrijk om de gebouncde e-mails in de gaten te houden. Deze bezoekers hebben de e-mail namelijk niet onvangen. Je kan hier meer lezen over gebouncde e-mails.
Onder de statistieken kan je de e-mails die aangemaakt zien, wederom in de afgelopen 30 dagen. De nieuwste e-mail staat bovenaan. In de rechterkolom zie je de status(sen) van de e-mail. Dat kunnen één of meer van de volgende statussen zijn:
E-mailstatistieken zijn beschikbaar voor alle e-mails die verzonden zijn na 14 november 2023, 12:00.