Waarom kan ik geen account meer aanmaken als bezoeker van een evenement?

Waarom kan ik geen account meer aanmaken als bezoeker van een evenement?

Met ingang van 9 juni 2024 is het niet meer mogelijk om een account op TicketSoft aan te maken als bezoeker van een evenement.

Je had voorheen drie opties bij het invullen van je gegevens in het bestelproces:

  • Inloggen op je account
  • Een account aanmaken
  • Als gast afrekenen

In de praktijk gebruikte bijna 89% van de bezoekers de mogelijkheid om als gast af te rekenen. Van de 11% van de bezoekers die een account had of aanmaakte, logde slechts 13% vaker dan eens per drie maanden in op het account. De meeste bezoekers gebruikten de tickets in hun e-mail, in de PDF of maakte gebruik van Apple Wallet.

Waarom zijn jullie gestopt met de mogelijkheid om een account aan te maken?
In de basis hebben de volgende oorzaken ons doen beslissen tot het weghalen van de functionaliteit om een account aan te maken:

  • Weinig bezoekers maakte gebruik van de mogelijkheid om een account aan te maken, en bezoekers die een account hadden, maakten vaker gebruik van andere mogelijkheden om hun tickets op te zoeken;
  • Bezoekers vergaten in te loggen op hun account bij het afrekenen, waardoor de tickets niet in hun account zichtbaar waren;
  • We willen het bestelproces eenvoudiger maken voor bezoekers;
  • We zijn nieuwe functionaliteiten aan het bouwen waardoor organisatoren zelf hun formulieren in het afrekenproces kunnen samenstellen, waardoor er geen standaard set aan gegevens meer is die we in een account op kunnen slaan.

Wat als ik mijn ticket kwijt ben?
We hebben een nieuwe functionaliteit toegevoegd, waarbij je je e-mailadres in kan vullen en vervolgens via de link in de e-mail al je tickets kan bekijken. Op die manier heb je dus alsnog de mogelijkheid om via de website je tickets te bekijken.

Klik hier om je tickets op te zoeken wanneer je die kwijt bent.

We staan voor vragen natuurlijk altijd voor je klaar. Stuur ons een e-mail of bel ons, dan helpen we je verder.